Regulamin

Umów się na wizytę!
Implantologia i Ortodoncja

Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego Iwanek Clinic

  • Nazwa podmiotu leczniczego.
    • Podmiotem leczniczym jest: IWANEK CLINIC IMPLANTOLOGIA I STOMATOLOGIA ESTETYCZNA SP. Z O.O z siedzibą w Gdańsku, ul. Grottgera 15/u3u4 80-311 Gdańsk, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ VII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0001057057 NIP 5842840430, wpisana do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą Wojewody Pomorskiego pod numerem: 000000275799 (dalej jako: „IWANEK CLINIC”).
    • Nazwa zakładu leczniczego: IWANEK CLINIC
    • Dane adresowe zakładu leczniczego: ul. Grottgera 15/u3u4 80-311 Gdańsk
    • Numer REGON zakładu leczniczego: 52635286100010
  • Podstawa działania.
    • Iwanek Clinic jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie:
      • Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz.U. 2011 nr 112 poz. 654 z późn. zm.) i przepisów wydanych na jej podstawie (dalej jako: „Ustawa o działalności leczniczej”);
      • Ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. 2009 nr 52 poz. 417 z późn. zm.) (dalej jako: „Ustawa o Prawach Pacjenta”);
      • Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 roku o Zawodach Lekarza i Lekarza Dentysty (Dz.U. 1997 nr 28 poz. 152 z późn. zm.) (dalej jako: „Ustawa o Zawodach Lekarza i Lekarza Dentysty”);
      • Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 roku w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 2020 R. POZ. 666) (dalej jako: „Rozporządzenie w dokumentacji medycznej”);
      • niniejszego Regulaminu (dalej jako: „Regulamin”);
      • wpisu do właściwego Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
  • Regulamin.
    • Niniejszy Regulamin określa:
      • cele i zadania Iwanek Clinic;
      • strukturę organizacyjną Iwanek Clinic;
      • cele i zasady korzystania z monitoringu;
      • miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych;
      • rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
      • przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach
      • organizacyjnych Iwanek Clinic;
      • organizację i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych Iwanek Clinic;
      • postępowanie z dokumentacją medyczną;
      • wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej;
      • organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w związku z pobieraniem opłat za świadczenia;
      • sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi Iwanek Clinic;
      • obowiązki personelu pracującego w Iwanek Clinic;
      • prawa i obowiązki pacjentów,
  • Cele i zadania Iwanek Clinic.
    • Podstawowym celem Iwanek Clinic jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie działań stomatologicznych służących przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
    • Do zadań Iwanek Clinic w szczególności należą:
      • udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii, w ramach kompetencji lekarzy stomatologów oraz asystentów stomatologicznych;
      • udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu:
        • HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne - 72 Chirurgia stomatologiczna;
        • HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne - 73 Ortodoncja;
        • HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne - 74 Periodontologia;
        • HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne - 75 Protetyka stomatologiczna;
        • HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne - 76 Stomatologia dziecięca;
        • HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne - 77 Stomatologia zachowawcza z endodoncją
  • Struktura organizacyjna podmiotu leczniczego.
    • W ramach podmiotu leczniczego wyodrębnia się jednostki organizacyjne: Iwanek Clinic (kod resortowy - 01).
    • W obrębie jednostki organizacyjnej funkcjonują komórka organizacyjna- Poradnia stomatologiczna (kod resortowy - 1800);
  • Cele i zasady korzystania z monitoringu.
    • W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i personelu Iwanek Clinic oraz ochrony mienia w pomieszczaniach ogólnodostępnych Iwanek Clinic (w poczekalniach i korytarzach) oraz na zewnątrz budynku, prowadzony jest monitoring za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu. Nagrania obrazu uzyskane w wyniku monitoringu, wykorzystywane są wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowywane przez okres nie dłuższy niż 3 (trzy) miesiące od dnia nagrania. Po tym okresie uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile zgodnie z przepisami prawa nie jest wymagane ich zachowanie.
  • Miejsce i czas udzielania świadczeń zdrowotnych.
    • Siedzibą i miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest Gdańsk, ul. Grottgera 15/u3u4 80-311 Gdańsk
    • Iwanek Clinic czynny jest:
      • od poniedziałku do piątku w godz. 08:00 – 20:00;
      • w soboty w godz. 08:00 – 14:00.
    • Informacje o godzinach otwarcia Iwanek Clinic są umieszczone w miejscach ogólnie dostępnych dla pacjentów w miejscu miejscem udzielania świadczeń oraz na stornie internetowej dostępnej pod adresem: www.iwanekclinic.pl
    • Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Iwanek Clinic, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z pracownikiem recepcji w trakcje rejestracji świadczenia.
  • Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych Iwanek Clinic.
    • Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.
    • Iwanek Clinic udziela świadczeń zdrowotnych z zachowaniem należytej staranności, zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, respektując prawa pacjenta oraz zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
    • Pomieszczenia oraz wyposażenie Iwanek Clinic w sprzęt medyczny odpowiadają wymaganiom fachowym, sanitarnym i standardom określonym w odrębnych przepisach.
    • Aparatura i sprzęt medyczny Iwanek Clinic są wprowadzone do obrotu i używania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    • Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
      • osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych;
      • telefonicznego pod numerem telefonu: +48 500 24 24 54
      • za pośrednictwem strony internetowej www.znanylekarz.pl
    • Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać dowód tożsamości celem zweryfikowania tożsamości.
    • W Rejestracji pacjent jest uprawniony złożyć:
      • pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci (lub o nieupoważnieniu nikogo),
      • pisemne oświadczenie o zgodzie na udzielenie świadczeń zdrowotnych, zgodnie z art. 17 i art. 26 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
    • Pacjent jest zobowiązany do udzielenia zgody na udzielenie świadczenia zdrowotnego każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu z zakresu endodoncji, protetyki, chirurgii, periodontologii, ortodoncji a także przed zabiegiem wybielania zębów, wykonania znieczulenia miejscowego.
    • Po zarejestrowaniu się do lekarza, pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia we wskazanym gabinecie lekarskim. W sytuacji, gdy jest to pierwsza wizyta pacjenta, pacjent zgłasza się 15 minut wcześniej, w celu założenia dokumentacji medycznej.
    • W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
    • Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi na zachowanie lub czynności personelu Iwanek Clinic. Skargi przyjmuje Menadżer Iwanek Clinic.
    • Skarga może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą skargę złożoną pisemnie Iwanek Clinic udziela pisemnej odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 14 dni.
  • Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych Iwanek Clinic.
    • Do zadań komórek organizacyjnych Iwanek Clinic należy:
      • udzielanie świadczeń z zakresu stomatologii zachowawczej;
      • udzielanie świadczeń z zakresu protetyki stomatologicznej;
      • udzielanie świadczeń z zakresu chirurgii stomatologicznej;
      • udzielanie świadczeń z zakresu stomatologii dziecięcej;
      • udzielanie świadczeń z zakresu stomatologii estetycznej;
      • udzielanie świadczeń z zakresu periodontologii;
      • udzielanie świadczeń z zakresu ortodoncji;
      • udzielanie świadczeń z zakresu implantologii stomatologicznej;
      • udzielanie świadczeń z zakresu higienizacji;
      • prowadzenie działań diagnostycznych;
      • prowadzenie profilaktyki stomatologicznej;
      • prowadzenie dokumentacji medycznej;
      • dbałość o wizerunek Iwanek Clinic;
      • przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty Praw Pacjenta;
      • wykonywanie innych obowiązków ustalonych w poszczególnych zarządzeniach lub zadaniach Kierownika Iwanek Clinic.
    • Iwanek Clinic powierza wyznaczonemu lekarzowi obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego przez Iwanek Clinic oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej zawartych.
    • Iwanek Clinic w realizacji swoich zadań może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.
  • Postępowanie z dokumentacją medyczną.
    • Iwanek Clinic prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych:
      • w niniejszym Regulaminie;
      • art. 26 Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
      • Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie dokumentacji medycznej;
      • klauzuli informacyjnej dostępnej pod adresem: www.iwanekclinic.pl
    • Iwanek Clinic zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
    • Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
      • do wglądu w siedzibie Iwanek Clinic;
      • poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
      • poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po
      • wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji;
      • za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
      • na informatycznym nośniku danych.
    • Zdjęcia rentgenowskie wykonywane są wyłącznie cyfrowo i mogą być wydane pacjentowi na płycie DVD lub przesłane pacjentowi drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez pacjenta (po odpowiednim zabezpieczeniu hasłem przez Iwanek Clinic).
  • Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej.
    • Iwanek Clinic nie pobiera opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej.
  • Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w związku z pobieraniem opłat za świadczenia.
    • Iwanek Clinic nie ma podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia i wszystkie usługi medyczne świadczone przez Iwanek Clinic są odpłatne.
    • Cennik świadczonych usług jest ogólnodostępny w siedzibie Iwanek Clinic oraz na stronie internetowej Iwanek Clinic dostępnej pod adresem: www.iwanekclinic.pl
    • Cennik świadczonych usług stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Iwanek Clinic jest uprawniony do zmiany Cennika i w takiej sytuacji nowy Cennik jest stosowany do usług świadczonych po dniu jego zmiany.
    • Iwanek Clinic pobiera zadatek na leczenie:
      • pierwszorazowe kompleksowe badanie stomatologiczne,
      • protetyczne,
      • implantologiczne,
      • chirurgiczne w takich przypadkach jak: odbudowa kości, przeszczep kości, ekstrakcje,
      • ortodontyczne,
      • zachowawcze oraz endodontyczne,
      • zabieg higienizacyjny;
    • Kwota zadatku wynosi do 30% ostatecznej kwoty do zapłaty określonej w Cenniku, o którym mowa w ust. 2 powyżej, jednak nie mniej niż 200 zł.
    • Zadatek jest rozliczany podczas wizyty, na której dane leczenie zostanie wykonane, lub przechodzi na kolejną wizytę.
    • Zadatek będzie przechowywany na koncie Pacjenta przez okres do 2 miesięcy od daty wpłaty, do wykorzystania na kolejne wizyty. Po tym terminie Pacjent nie będzie miał możliwości zwrotu zadatku, jeśli nie umówi się na kolejne wizyty lub nie poprosi o jego zwrot.
    • W przypadku nie umówienia terminu na zadatkowaną wizytę i nie odwołania wizyty, zadatek przepada.
    • Zadatek nie przepada, gdy wizyta zostanie przełożona minimum 48 godzin przed jej planowanym terminem rozpoczęcia.
    • Terminy wizyt powinny być odwoływane do 48 godzin przed planowaną wizytą poprzez kontakt telefoniczny na nr tel. +48 500 24 24 54 bądź poprzez wysłanie e-maila na adres rejestracja@iwanekclinic.pl
    • Zadatek ma na celu zabezpieczenie czasu pracy personelu Iwanek Clinic i może być pobierany w przypadku rezerwacji wszystkich zabiegów wykonywanych w klinice.
  • Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi.
    • Działalnością Iwanek Clinic kieruje zarząd spółki IWANEK CLINIC IMPLANTOLOGIA I STOMATOLOGIA ESTETYCZNA SP. Z O.O z siedzibą w Gdańsku (dalej jako: „Kierownik”).
    • Kierownik reprezentuje Iwanek Clinic na zewnątrz oraz podejmuje decyzje dotyczące jego funkcjonowania.
    • Kierownik wykonuje wszelkie prawa i obowiązki nałożone na Iwanek Clinic powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
    • Do obowiązków i uprawnień Kierownika należy:
      • kierowania pracą kliniki;
      • zarządzanie personelem kliniki, w tym określanie obowiązków, kompetencji i uprawnień poszczególnych członków personelu;
      • zarządzanie przestrzeganiem przez pracowników i osoby udzielające świadczeń na podstawie umów innych niż umowa o pracę, przepisów bhp i przeciwpożarowych;
      • przyjmowanie skarg oraz prowadzenie korespondencji z nimi związanej;
      • zatwierdzania procedur, instrukcji i innych wewnętrznych aktów normatywnych;
      • wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność kliniki;
      • nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych;
      • zatwierdzanie harmonogramów pracy osób udzielających świadczeń medycznych;
      • nadzór nad dysponowaniem zasobami farmaceutycznymi kliniki;
      • nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
      • dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o niezbędnych kwalifikacjach zawodowych.
  • Obowiązki personelu pracującego w Iwanek Clinic.
    • Obowiązki personelu recepcji:
      • rozliczanie pacjentów za wykonane zabiegi stomatologiczne (monitorowanie i ewidencjonowanie niedopłat pacjentów);
      • przedstawianie Pacjentom obowiązującego cennika wykonywanych usług;
      • rejestracja oraz dokonywanie wszystkich zmian terminu wizyt pacjentów;
      • przygotowywanie kart zarejestrowanych pacjentów;
      • archiwizacja dokumentacji medycznej;
      • przestrzeganie tajemnicy informacji objętych tajemnicą lekarską;
      • przestrzeganie przepisów i zasad BHP, ppoż. oraz postanowień procedur Iwanek Clinic.
    • Obowiązki personelu medycznego – lekarzy stomatologów:
      • wykonywanie zawodu lekarza dentysty zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz należytą starannością, a w szczególności zgodnie z Ustawą o Wykonywaniu Zawodów Lekarza i Lekarza Dentysty oraz Kodeksem Etyki Lekarskiej;
      • prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
      • wystawianie zwolnień lekarskich, recept oraz zaświadczeń w zakresie przeprowadzonego leczenia;
      • przestrzeganie tajemnicy informacji objętych tajemnicą lekarską;
      • podnoszenie kwalifikacji zawodowych;
      • noszenie identyfikatora oraz stroju służbowego;
      • przestrzeganie przepisów prawa, zasad BHP i ppoż. oraz postanowień procedur Iwanek Clinic.
    • Obowiązki asystentek stomatologicznych:
      • wsparcie lekarzy stomatologów w zakresie świadczenia usług medycznych;
      • utrzymywanie sterylności gabinetów stomatologicznych;
      • dbałość o sprawność sprzętu i sterylność narzędzi;
      • zaopatrzenie gabinetu w materiały stomatologiczne;
      • noszenie identyfikatora oraz stroju służbowego;
      • przestrzeganie przepisów prawa, zasad BHP i PPOŻ oraz postanowień procedur Iwanek Clinic
  • Prawa i obowiązki pacjentów.
    • W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Iwanek Clinic pacjent ma prawo do:
      • świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej, wykonywanych dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób przez osoby wykonujące zawód medyczny, z należytą starannością i zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
      • wyczerpującej i zrozumiałej informacji o swoim stanie zdrowia;
      • uzyskania od osoby wykonującej zawód medyczny przystępnej informacji o stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu w zakresie udzielanych przez tę osobę świadczeń zdrowotnych oraz zgodnie z posiadanymi przez nią uprawnieniami;
      • wyrażenia zgody na udzielenie wyżej wymienionych informacji osobom upoważnionym, wskazanym w dokumentacji medycznej;
      • poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel Iwanek Clinic;
    • Do obowiązków pacjenta należy:
      • posiadanie stosownego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
      • udzielanie w trakcie wywiadu lekarskiego pełnej i prawdziwej informacji o jego stanie zdrowia i przebiegu dotychczasowego leczenia. Pacjent jest zobowiązany poinformować lekarza prowadzącego o stale przyjmowanych lekach (w tym także niezwiązanych z jednostką chorobową, która jest przyczyną wizyty w Iwanek Clinic).
      • przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie Iwanek Clinic;
      • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.;
      • przestrzeganie zaleceń lekarza;
    • Orzeczenia lekarskie dotyczące stanu zdrowia pacjentów wydawane są zgodnie z regulacjami Ustawy o Zawodach lekarza i Lekarza Dentysty.
    • Pacjent nie ma prawa do nagrywania wizerunku oraz głosu personelu Iwanek Clinic za pośrednictwem nośników, telefonów komórkowych, dyktafonów, tabletów i innych urządzeń komunikacyjnych.
    • Podczas leczenia w gabinecie stomatologicznym może przebywać poza pacjentem lekarz stomatolog oraz asystentka stomatologiczna. W niektórych sytuacjach może znajdować się osoba trzecia w postaci asystenta stomatologicznego lub praktykanta. Na wyraźną prośbę Pacjenta w gabinecie może przebywać osoba towarzysząca.
  • Postanowienia końcowe.
    • Regulamin ustala i zatwierdza Kierownik Iwanek Clinic.
    • W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odrębne przepisy.
    • Podanie Regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w rejestracji Iwanek Clinic.
    • Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych pacjentów Iwanek Clinic znajdują się na stronie internetowej pod adresem: www.iwanekclinic.pl
    • Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych w Iwanek Clinic.
    • Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
    • Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2024 roku.